FANDOM

Alfredo Linguini - jeden z bohaterów filmu Ratatuj.

RatatujEdytuj

Linguini jest nieporadnym młodym mężczyzną, który zostaje zatrudniony jako pomywacz w restauracji Gusteau's. Kiedy zaprzyjaźnia się z Remim, szczurem o nieprzeciętnych umiejętnościach kulinarnych, wpada na pewien pomysł jak pomóc i sobie i małemu znajomemu. Ukrywając go pod czapką, wspólnie obmyślają specjalny system poruszania Luinguinim przez Remy'iego - za pomocą ciągnięcia za włosy. Obaj wspólnie odnoszą coraz większe sukcesy, jednak sprawy komplikują się, gdy Remy opuszcza niewdzięcznie zachowującego się chłopaka, na którego dodatkowo czyha Skinner. Szef restauracji, który dowiaduje się, że Luinguini jest spadkobiercą lokalu, za wszelką cenę nie zamierza dopuścić, żeby prawda wyszła na jaw. Po wielu komplikacjach i udanej wizycie krytyka kulinarnego Antoniego Ego, restauracja zostaje zamknięta za względu na obecność całej gromady szczurów, która zastępowała kucharzy. Sam Luinguini otworzył potem razem z Colette własną restaurację w której jest kelnerem.

CiekawostkiEdytuj

  • W języku włoskim Alfredo oznacza typ kremowego sosu do pasty (makaronu), zaś Linguini jest jednym z typów pasty.
  • Nosi bokserki z motywem "Iniemamocnych".
  • Ernie, bohater krótkometrażówki "Nie przeszkadzać", był wzorowany na modelu Linguiniego.
  • Linguini jest jednym bohaterem Pixara który się upił.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki