FANDOM

Nawiązania i ciekawostki w filmie Iniemamocni.

NawiązaniaEdytuj

  • Podczas walki Pana Iniemamocnego z robotem Syndroma pod koniec filmu, po lewej stronie ekranu można zobaczyć zaparkowany samochód Hudsona Horneta z Aut.
  • W biurze Boba można zobaczyć grę Rock 'Em Sock 'Em Robots, którą miał również w swoim biurze Al z Toy Story 2.
  • Wóz strażacki, który można zobaczyć przed sklepem jubilerskim jest podobny do Reda z filmu Auta.

Nawiązania hermetyczneEdytuj

  • W 97 minucie filmu w tle można zobaczyć napis Lozano Records co jest nawiązaniem do jednego z pracowników Pixara – Alberta Lozano.
  • Inny budynek, widoczny dwie minuty później, jest oszyldowany jako Arriaga & Co po asystencie producenta Danielu Arrigadze.
  • Pan Iniemamocny miał udać się do sali konferencyjnej A113, kiedy zostaje zaatakowany przez Omnidroida. Kod ten jest również widoczny później, choć zakamuflowany, jako numer celi w której przebywał Bob – piętro A1, cela 13.
  • W jednej ze scen można zobaczyć szyld Luxo Deli (nawiązanie do krótkometrażówki Luxo, Jr.) oraz Andy's' (nawiązanie do Andy'iego z Toy Story.
  • Na GPS'ie w samochodzie Pana Iniemamocnego można zauważyć, że ulice pokrywają się z nazwami prawdziwych miejsc znajdujących się w pobliżu siedziby Pixara w Emeryville, Kalifornia.

CiekawostkiEdytuj

  • Idea filmu narodziła się w głowie reżysera – Brada Birda, już w 1993 roku. Jednak dopiero po siedmiu latach, po spotkaniu Johna Lassetera, który od dłuższego czasu zachęcał go do współpracy z Pixarem, rozpoczęła się produkcja filmu.
  • Wyrenderowanie najtrudniejszego ujęcia w filmie zajęło dwa tygodnie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki