FANDOM

Luxo Jr. - pierwsza krótkometrażówka wyprodukowana pod szyldem Pixar Animation Studio. Jej premiera miała miejsce na konferencji SIGGRAPH w 1986 roku w Dallas, w stanie Texas.

Krótkometrażówka została wyświetlona ponownie 13 lat później, w 1999 roku, przed filmem Toy Story 2. Luxo przez jakiś czas stało się też częścią logotypu Studia, zastępując sobą literę "I" w napisie.

OpisEdytuj

Luxojr1.png
Lampka Juxo Jr. bawi się piłeczką pod okiem drugiej lampki Juxo St. Uganiania się za zabawką i skacze po niej, gdy ta nieoczekiwanie pęka. Zasmucona lampka jednak szybko znajduje kolejną, tym razem większą piłkę do zabawy.

CiekawostkiEdytuj

Luxojr2.jpeg
  • Zarówno niebiesko-żółta piłka z czerwoną gwiazdeczką i lampka, stały się znakami rozpoznawalnymi Studia. Piłeczka wielokrotnie pojawia się w różnych filmach, zaś lampka jest częścią animowanego loga, umieszczanego przed każdym filmem Pixara.
  • Luxo Jr. i jego opiekun pojawiają się również w czterech krótkich animacjach do Ulicy Sezamkowej wyemitowanych w 1991 roku:
    Front and Back
    Surprise
    Light and Heavy
    Up and Down
  • W 1986 roku Juxo Jr. zostało nominowane do Oskara w kategorii Najlepszy Krótkometrażowy Film Animowany. To był pierwszy komputerowo animowany film, który został nominowany do tej nagrody.
  • W trakcie premiery krótkometrażówki na SIGGRAPH, zaraz po ujrzeniu piłeczki i pierwszego ruchu lampki, cała widownia zaczęła klaskać. Wiwaty trwały przez cały film.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki