FANDOM

Toy Story - 1. film pełnometrażowy wyprodukowany przez Studio Pixar. Jest to pierwszy na świecie film stworzony wyłącznie przy użyciu komputera (CGI).

OpisEdytuj

Chudy, drewniany kowboj, jest ulubioną zabawką Andy'ego. Pewnego dnia chłopiec dostaje jednak nową zabawkę, kosmicznego strażnika Buzza Astrala, który staje się jego nowym ulubieńcem. Jak Chudy poradzi sobie ze swoim nowym rywalem?

Twórcy i obsadaEdytuj

Osobny artykuł: Obsada i twórcy

SoundtrackEdytuj

Osobny artykuł: Ścieżka dźwiękowa

Toy Story Soundtrack - został wydany 22 listopada 1995 roku, tego samego dnia co film Toy Story. Jego kompozytorem jest Randy Newman.

CiekawostkiEdytuj

Osobny artykuł: Ciekawostki

  • Początkowo głosu postaci Buzza Astrala użyczyć miał Billy Crystal. Aktor odmówił, lecz po obejrzeniu filmu przyznał, że był to największy błąd w jego karierze. Chciano również by angaż otrzymał Jim Carrey. Ostatecznie jednak rolę Buzza dostał Tim Allen.
  • Bill Murray był brany pod uwagę jako głos postaci Buzza.
  • Według Tima Allena studio Pixar planowało obsadzić Jima Carreya jako głos Buzza i Paula Newmana jako głos Chudego, lecz nie pozwalał im na to budżet.

NagrodyEdytuj

Osobny artykuł: Nagrody

Toy Story otrzymało Nagrodę Specjalną Akademii Filmowej za opracowanie i inspirujące zastosowanie technik umożliwiających powstanie pierwszego filmu pełnometrażowego przy użyciu animacji komputerowej. Nominacja za Najlepszy Scenariusz dla tego filmu była pierwszą przyznaną pełnometrażowemu filmowi animowanemu. Film zdobył także 8 nagród Annie.

MerchandiseEdytuj

TBA

GryEdytuj

TBA

MiejscaEdytuj

TBA

PostacieEdytuj

Kategoria: Postacie

TBA

Więcej z Fandomu

Losowa wiki