FANDOM

Ciekawostki z filmu Toy Story:

Role w filmieEdytuj

  • Początkowo głosu postaci Buzza Astrala użyczyć miał Billy Crystal. Aktor odmówił, lecz po obejrzeniu filmu przyznał, że był to największy błąd w jego karierze. Chciano również by angaż otrzymał Jim Carrey. Ostatecznie jednak rolę Buzza dostał Tim Allen.
  • Bill Murray był brany pod uwagę jako głos postaci Buzza.
  • Według Tima Allena studio Pixar planowało obsadzić Jima Carreya jako głos Buzza i Paula Newmana jako głos Chudego, lecz nie pozwalał im na to budżet.

CameoEdytuj

  • Kilka z książek na półce Andy'ego ma na grzbietach tytuły krótkometrażówek Pixara (The Adventures of André and Wally B., Red's Dream, Tin Toy, Knick Knack). Autorem książki Tin Toy jest Lasseter. Jest to nazwisko reżysera Toy Story i dyrektora kreatywnego Studia.
  • W filmie można zobaczyć lampkę (stojącą na biurku Andy'ego) i piłkę (którą bawią się dzieci) z krótkometrażówki Luxo Jr.
  • Na ścianie w pokoju Andy'ego wisi zegar z Myszką Miki.
  • Numer rejestracyjny samochodu mamy Andy'ego to A113.
  • Kiedy Buzz spada z okna słychać tzw. Krzyk Wilhelma, gag dźwiękowy używany w wielu filmach.
  • W filmie przy Pizza Planet pojawił się znak "Dinoco", taki sam jaki posiadała firma "Dinoco" w filmie "Auta".

Błędy w filmieEdytuj

  • Świąteczne lampki na choince na chwilę znikają.
  • Znak wypalony na czole Chudego po jakimś czasie znika.
  • Oczy bohaterów nigdy nie mrugają jednocześnie (tylko pojedynczo).

PozostałeEdytuj

  • Pierwotnie film miał się nazywać „You’re a toy” („Jesteś zabawką”).
  • Pierwotnie głównym bohaterem miał być Tinny, bohater krótkiej animacji Tin Toy z 1988 roku. Według scenariusza miał się zgubić podczas rodzinnej wycieczki a następnie szukać drogi powrotnej do domu.
  • Początkowo Buzz Astral miał się nazywać Lunar Larry.
  • Toy Story jest jedyną częścią która ma napisy początkowe.
  • Bou miała być pierwotnie Lalką Barbie.
  • Animatorzy ćwiczyli ruchy żołnierzyków, poruszając się po studiu w butach przyklejonych do desek.
  • Rex posługuje się kilkakrotnie cytatami z "Powrotu do przyszłości". Mówi na przykład: "Jak ja nie znoszę konfrontacji!", są to słowa George'a McFly'a.
  • Pan Bulwa i Pani Bulwa zajęli 8 miejsce w rankingu na najlepszą wymyśloną parę wszech czasów, przeprowadzonym wśród 4500 Brytyjczyków uczestniczących w pokazach baletu Disneya na lodzie (2004).
  • Wzór dywanu, w holu w domu Sida jest taki sam jak wzór dywanu z filmu "Lśnienie" (1980).
  • Jest to pierwszy na świecie, pełnometrażowy film składający się w całości z ujęć tzw. CGI (Computer Generated Images), czyli obrazów wygenerowanych komputerowo.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki